http://myrrhisodorata.blogspot.nl/p/munt.html

vrijdag 9 juni 2023

Rozengeur in de tuin

 Het is wel erg droog in de natuur, maar desondanks, zittend op het terras in de tuin,  hangt om mij heen een heerlijke geur van de rozen. 
Elke avond moet er even gesproeid worden met leidingwater. De voorraad regenwater is bijna op. Heel speciale planten begiet ik er nog zuinig mee. 
Speciaal zijn de Franse zwarte aardappels: Vitelotte noire. 
Van de oogst van vorig jaar, hadden we een aantal poters achtergehouden. Die hebben we gepoot op één veld,  met Bildstar aardappels, die we ook van de vorige oogst achtergehouden hadden. Ze groeien voortreffelijk. Van beide soorten staan er een paar in bloei. Op de plaats, waar we vorig jaar de Vitelotte noire verbouwd hadden, kwamen weer een paar jonkies boven de grond uit piepen. Dat was al weer voor het derde jaar dat ze daar zouden groeien. Ik weet niet hoe resistent de soort is tegen aardappelmoeheid, maar ik heb ze toch maar opgegraven en in een aardappelpootzak gezet. We zien wel wat het wordt, maar tot nu toe groeien ze goed. Morgen hoop ik er foto's van te maken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten