http://myrrhisodorata.blogspot.nl/p/munt.html

dinsdag 15 december 2020

Kalk

In november heb ik als regel om de genodigde kalk op de tuingrond te strooien. Het mineraal heeft dan voldoende tijd om in te trekken, voordat er mest opkomt in het vroege voorjaar. Kalk en mest kunnen niet tegelijk

gestrooid worden, dan heft de ene stof de werking van de ander op. De tussen pose moet minstens zes weken zijn. In november had ik al een begin gemaakt. De zak raakte leeg op ongeveer twee derde van het oppervlak. Steeds zou ik een nieuwe zak halen, maar het kwam er niet van. Vanmiddag vond ik het toch echt tijd worden om actie te ondernemen. Dus de fiets op om de twee kilometer naar de winkel te overbruggen. Onderweg bedacht ik, dat ik geen mondkap bij me had. Daarom de truikraag maar iets omhoog getrokken. Dat ging prima en de verkoper vond dat niet het ergste.  Hij keek treurig en zei, dat hij het me niet mocht verkopen, dat ze alleen voor hondenvoer open mochten zijn. Hij was al bezig met de verplaatsing en afzetting in de winkel. Maar de zak kalk van 10 kg, lag nogal vooraan. Opgrijpen, afrekenen en wegwezen met de handel. Ik had het niet nog een keer uit moeten stellen, morgen zou ik het niet meer gekregen hebben en dan was er in het voorjaar wel een knelpunt ontstaan. Het karwei is nu geklaard, dat geeft toch wel een voldaan gevoel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten