http://myrrhisodorata.blogspot.nl/p/munt.html

vrijdag 5 juni 2020

Fijn regen vandaag

Wat gistermiddag begon met een paar spetters, werd geleidelijk aan meer. Vannacht en eerst vanmorgen was het droog. We konden onze dingen buiten doen zonder paraplu. Na ons enige dagelijkse koffiemoment, rond acht uur in de morgen, moest er gewerkt worden in de tuin, tot de verwachte regen zou gaan vallen. Ik heb de takkenschaar gepakt om één van de beuken heggen te kortwieken. Maar zover kwam ik niet eens.
De geurende klimroos lag met frame en al bijna tegen de grond, door het verzwarende vocht. Die heb ik, zo goed en zo kwaad als de venijnige prikkels dat toelieten, eerst maar vastgesjord. Hierbij werd ik bedolven onder de confetti van neerdwarrelend rozenblad. Dat bracht me op het idee om eerst maar eens de resten van de uitgebloeide bloemen te verwijderen, omdat hierdoor nieuwe knopvorming bevorderd zou worden. Daarmee was ik al een eind heen, toen de regen met grote druppels begon te vallen. Dankbaar daarvoor! Ik had kleumende handen, vanwege de lage temperatuur. Dat werd dus gezellig onder dak aan de slag.  
Wolken boven de rozen
De rode klimroos neigt ook al door het vocht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten