http://myrrhisodorata.blogspot.nl/p/munt.html

vrijdag 28 februari 2020

Gewond.

raken is een risico van werken in je tuin.
Vanmiddag wilde ik nog even heftig aan het werk met de greep, om een stukje looptijm te ontgrassen. Op een rare manier kwam een stuk vel van de achterkant van mijn linkermiddelvinger tussen de bevestiging van het ijzer aan de steel. Na even doorgewerkt te hebben, bedacht ik dat ik toch beter eerst de wond kon reinigen en verbinden. Bloedend als een rund liep ik naar de badkamer. Onder stromend water spoelde ik het zand van de vinger en de beide handen. Met een prop toiletpapier probeerde ik het bloed te stelpen. Toen kwam er hulp opdagen, die een stuk hansaplast voor me afknipte. Voordat de pleister om de vinger gewonden werd, heb ik eerst nog even een paar druppels echinacea erop gedruppeld om  het bloeden te stollen en bacteriĆ«n geen kans te geven. Op het moment prikt het nog een beetje, maar op de pleister is geen spoortje bloed te vinden. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten