http://myrrhisodorata.blogspot.nl/p/munt.html

vrijdag 23 april 2021

Myrrhisplantje uitgetrokken

Het ging per ongeluk. Samen met een graspolletje, die ik weg wilde wieden, trok ik ook een pas geworteld myrrhis plantje weg. Twee sprietjes in V vorm, herken je niet eens zo gauw tussen het gras, wat dezelfde kleur heeft. Hoewel er genoeg myrrhisplanten en -plantjes in de tuin staan kon ik hem toch niet weg gooien. Alleen al vanwege het spannende experiment

of het sprietje aan zou slaan of niet. Hoe nietig de stekjes in het begin ook lijken, er zit al heel gauw een behoorlijk lange penwortel aan. Ondanks het ruwe wegtrekken, kwam het worteltje helemaal gaaf uit de grond. Ik heb een kuiltje gegraven, minstens zolang als de wortel, en het daar rechtstandig ingezet. Met een flinke scheut water en een schepje potgrond, heb ik het gaatje weer dichtgemaakt. Op dit moment groeit het ding onverdroten verder.  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten