http://myrrhisodorata.blogspot.nl/p/munt.html

woensdag 26 oktober 2022

Vakantietijd aanlooptijd.

 In de herfstvakantie en met dit mooie weer, hebben we over belangstelling. niet te klagen. 
Maar vandaag moest ik er wel even uitbreken om de benodigde levensmiddelen te halen. De melk was bijna op en het weer was prima om een eind te fietsen, vanmorgen. Dus ging ik met twee jerrycans van vijf liter inhoud in de fietstassen op weg naar het melktappunt om voorraad te halen. Bij het tappunt kopen we volle boerenmelk, tien liter voor één euro per liter. Thuis giet ik die over in harde plastic flessen van anderhalve liter en in Tupperware kannen van twee liter. Alles van tevoren gereinigd met heet soda water. De meeste voorraad gaat in de diepvries. Een kleine voorraad voor direct gebruik,  bewaar ik in de koelkast. Die gaat op in de koffie en aan warme chocolademelk, zonder suiker. De meeste melk verwerk ik tot kefir. Om de andere dag wordt een liter melk, verwarmd tot 40*C. Daar vul ik de drie eetlepels van de kefir entstof op de bodem van een schone pot mee aan. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten