http://myrrhisodorata.blogspot.nl/p/munt.html

maandag 5 oktober 2020

Vroeg in de morgen

was ik al in de tuin bezig. Fijn diep ademhalen in de schone, frisse morgenlucht. Het was nog een beetje donker, maar het is genieten om de dag te zien opkomen. De hond speelde om me heen. Mijn echtgenoot was bezig om een heerlijke bak koffie te zetten. Boven ons hoofd hing wat bewolking met soms een roze tintje als teken dat de zon zich wel ergens achter de wolken schuilhield. Het spreekwoord zegt: 'Morgenrood, water in de sloot. Dat kwam uit. Er groeide nogal wat schapenzuring in de tuin. Daar heb ik een gedeelte van weg gewied. Niet alles, want het smaakt heerlijk door de boerenkool, die we bijna nooit eten. Maar zaterdag hadden we een paar mooie rookworsten gekocht bij de slager. Samen met boerenkool is dat lekker eten. Vaak vervang ik de kool door broccoli. Dat smaakt ook lekker en het is wat zachter.

De geurige klimrozen bloeien nog steeds geweldig. Ze hadden een flinke snoeibeurt nodig. In het vroege voorjaar heb ik de onderste punt van een steeltje in een aardappel gestopt en ingegraven in bemeste grond. De steel sloeg aan en is nu al behoorlijk groot.  


Rozen in de schemering

Jonge Myrrhis plantjes


Geen opmerkingen:

Een reactie posten