http://myrrhisodorata.blogspot.nl/p/munt.html

woensdag 22 oktober 2014

Zevenblad

Het regent hier telkens. De hond moet uitgelaten worden. We gaan op stap. We zijn nog geen driehonderd meter van de deur verwijderd, of donkere wolken laten hun watervallen weer op onze hoofden neerstromen. Die hond doet  wijselijk, maar vlug waarvoor we gekomen zijn.  Ik raap de  rommel op met een zak over mijn vingers. Ik trek het ding, met de troep naar binnen en ik gooi het in de dichtsbijzijnde vuilnisbak. De hond blijft zitten en weigert
een stap verder te lopen. Ik geef het dier groot gelijk en we lopen naar huis terug. Uit verveling bedenk ik dat ik toch maar in de regen een handvol kruiden ga oogsten, voor een lekkere pot thee. Veel Myrrhis, wat pepermuntkruid, citroenmelisse en ja, er zat per ongeluk ook nog zevenblad tussen. Dit (on)kruid is heel gezond.  Het zit vol vitamines en mineralen.  Als de plant toch al in de tuin voorkomt, waarom doen we er dan niet ons voordeel mee? Het kruid  kan prima in salades, e.d. De plant in de tuin plaatsen, als die er nog niet groeit, is vanwege de woekerende groei, niet verstandig.
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/100686-de-geneeskracht-van-zevenblad.html#bodembedekkende-groente

Geen opmerkingen:

Een reactie posten