http://myrrhisodorata.blogspot.nl/p/munt.html

vrijdag 12 april 2013

Myrrhis odorata gaat weer groeien voor seizoen 2013.


Regelmatig loop ik de laatste weken even naar de plek waar ik de de Myrrhis odorata boven de grond verwacht. Gisteren zag ik in de Bijentuin, ( een educatieve tuin, toegankelijk voor het publiek) beschut door de dikke stam van een bruine beuk, al een paar prachtige jonge exemplaren staan.  om zo in te bijten.  In mijn eigen tuin had  ik ze nog niet gezien. Hoewel de temperatuur binnen de bebouwde kom  en in een besloten tuin op het zuiden, meestal iets hoger is, zou je ze daar eerder verwachten. Misschien is de reden; de kurkdroge grond in onze eigen tuin, terwijl de planten onder de beuk, door de afwatering van de gladde stam, voldoende vocht hebben gekregen.
Maar nu, na een paar drup regen, komen op ons eigen lapje grond, de eerste pluimen boven.
Daslook hebben we ook in eigen tuin. Lekker door salade en in kruidenboter. Aardpeer doen we in de sapcentrifuge, met een paar druppels citroen. Ziet er wat bruin uit, maar smaakt wel lekker en het is ook gezond.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten